Friday, November 19, 2010

DIA HANYA SEEKOR KUCING YANG LEMAH .

tadi..aku nampak seekor kucing..very ugly one..dia termenung je kat tepi tong sampah..aku tahu dia nak makanan..tp aku xda makanan..
pastu..dekat bangku..aku tengok je kucing tu..aku pandang dia.dia pandang aku..
then..adalah seorang indian tu..aku rasa dia nak buang sampah kot..kat tangan dia ade minuman..and jugak makanan...tp aku xsure la mkanan ape..
so..sampai je kat tepi tong sampah tu..kucing tu pon miaw miaw la..maybe mengharapkan budak tu bagi dia makanan..but damn..boleh pulak dia pergi jiruskan air tu kat atas badan kucing..ya Allah..kesian betul..dahlah muke kau tu mcm berus jamban..pastu perangai lak mcm tu..sah2 kau tu macam jamban..kesejukan la si kucing tu..pastu dengan perlahan pergi dari situ..sedih hati nyah in taw !!


tp ni..beberapa ketika dulu..seorang perempuan yang cantik..bertudung...aku jalan kat belakang dia..dia mybe xperasan aku..pastu adalah kucing ni..berlegar legar kat kaki dia time die berjalan tu..dari jauh aku tgok si anak kucing dalam 3 ekor memerhatikan ibunya..mula2 aku nampak dia just tepis2 je kucing tu..tp disebabkan kucing tu follow jugak dia..dia sepak n terajang kucing tu sampai hampir 1meter tercampak..terkedu aku..tuhan..racistnye perempuan itu..apa lagi..si anak pon berlari lah kat ibunya yang xdapat bangun..aku pergi la kat kucing tu..aku usap2 and demi tuhan..aku nampak mata si kucing tu berkaca-kaca..umm..mybe dia berkata..apalah salahnya aku manusia..aku lemah..kau gagah..tp kenapa nak berlaku sebegini kejam dengan aku..aku menangis..fragile nya hati aku...sanggup kau perempuan buat macam ni..aku tahu kau xsuka kucing..tp janganlah sampai hilang kemanusian kau..


ni lagi..aku tengok video kaki kucing dipotong hanya kerana mencuri makanan di sebuah kedai..Ya Tuhan..tertanya tanya aku..kenapakah manusia perlu menjadi sekejam ini??If we are guilty of the sin of cruelty, we will automatically bring trouble upon ourselves; and we can expect punishment and retribution to come back on us..ingat tu...
if we treat cats with love..mercy, and compassion, just as God does with us, we will automatically be doing good to ourselves. We will be rewarded, and good things will come back on us..AM I RITE?

DONT BE CRUEL PERSON..kerana dia hanyalah seekor kucing..bukannya penjenayah..bukannya raksasa..bukannya pembunuh..tapi ya,dia hanyalah kucing...

ok ini cerita dari kak nurul ok :)

humm kejamnye manusia sekarang nih kn ? walopon aku ni takut dengan kucing tp aku xde la sampai kejam cam manusia-manusia diatas nih . tolong la kasihankan binatang2 camnih . dorg pon makhluk ALLAH jugak ,binatang2 xsama cam manusia , dia lemah kt kuat . jadi yg kuat perlu tolong yg lemah . tolong la fikir kalo ko kat tempat kucing tuh , pe yang ko rasa .

humm agk emosi kn ? yeee cik nurul bencikan kekejaman . pada yang buat macam tuh harap dikenakan hukuman yg setimpal . wawawa cam penjenayah la pulak .


comel x ?




 ok ini la contoh manusia yg baru first time pegang kucing . agak takut n kekok . yela budak penakut kucing la katekan . yeee dulu cik nurul suka kucing tapi sekarang da takut sb fobia . suda sekian lama xpegang kucing . wuwuwu sumpah takut hahaha pdhal ank kucing jew kan hahaha kelako2 tp cik nurul bangga dgn diri sendiri sb suda ada kemajuan untuk pengang kucing ok :)

setinggi-tinggti penghargaan buat pemilik kucing nih :)  


0 ulasan:

Post a Comment